Πέμπτη 26 Φεβρουαρίου 2015

Καναδάς: Ενίσχυση του Βορειοαμερικάνικου Κέντρου Βυζαντινών Τεχνών στην Οττάβα

Καναδάς: Ενίσχυση του Βορειοαμερικάνικου Κέντρου Βυζαντινών Τεχνών στην Οττάβα
Εκδήλωση-γνωριμία με το έργο του ζωγράφου-αγιογράφου δρος Γιώργου Κορδή, πραγματοποιήθηκε υπό την αιγίδα του Έλληνα πρεσβευτή, Γιώργου Μαρκαντωνάτου, στην ελληνική πρεσβευτική κατοικία της Οττάβας, με στόχους τόσο την ευαισθητοποίηση του κοινού στην βυζαντινή τέχνη, όσο και τη συγκέντρωση πόρων για την ενίσχυση του Βορειοαμερικάνικου Κέντρου Βυζαντινών Τεχνών(North American Centre of Byzantine Arts - BART).

Ο δρ. Κόρδης, ιδρυτής ο ίδιος, και η συνιδρύτρια του BART, Lesia Maruschak, οργάνωσαν μια επίδειξη προβάλλοντας τη βυζαντινή τέχνη με τη συνδρομή της σύγχρονης τεχνολογίας. Όπως σημειώθηκε, σκοπός του Κέντρου είναι η αγορά ενός μηχανήματος από την Ελλάδα, προκειμένου να χρησιμοποιηθεί για τους φοιτητές σεμιναρίου εκμάθησης αγιογραφίας και βυζαντινής τέχνης, που θα διεξαχθεί το καλοκαίρι στην Οττάβα.

ΠΡΩΤΑ ΓΙΑ ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΗ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΓΙΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΤΟΥΣ Ερευνα της ΕΛ.ΑΣ: Από την ηλικία των 5 ετών μπαίνουν στο διαδίκτυο τα παιδιά

Ερευνα της ΕΛ.ΑΣ: Από την ηλικία των 5 ετών μπαίνουν στο διαδίκτυο τα παιδιάΑπό την ηλικία των 5 ετών μπαίνουν στο διαδίκτυο οι μαθητές, ενώ σχεδόν το 100% των παιδιών του δημοτικού έχουν λογαριασμό στο Facebook, σύμφωνα με έρευνα της αστυνομίας για τη χρήση του ίντερνετ από μαθητές, στο πλαίσιο του 4ου Συνεδρίου Ασφαλούς Πλοήγησης στο Διαδίκτυο
Η έρευνα διεξήχθη σε δείγμα 524 μαθητών ηλικίας 10-14 ετών, οι οποίοι συμμετείχαν στο 4ο Συνέδριο Ασφαλούς Πλοήγησης που διοργάνωσε το Αρχηγείο της ΕΛ.ΑΣ.

Από την έρευνα εξήχθησαν τα ακόλουθα συμπεράσματα:
  • Τα παιδιά (αγόρια και κορίτσια) μπαίνουν από πολύ νωρίς στο διαδίκτυο, ξεκινώντας μάλιστα από την ηλικία των 5 ετών (η πλειοψηφία ξεκινάει στα 8).
  • Σχεδόν το 100% των παιδιών του δημοτικού χρησιμοποιούν το διαδίκτυο και έχουν λογαριασμό στο Facebook και στο Viber.

ΣΤΟ ΣΦΥΡΙ ΓΙΑ ΛΙΓΑ ΦΙΟΡΙΝΙΑ Ουγγαρία: Δήμαρχος νοικιάζει το χωριό και το αξίωμά του

Ένας Ούγγρος δήμαρχος αποφάσισε να νοικιάσει... ολόκληρο το χωριό και να παραχωρήσει προσωρινά ακόμη και το αξίωμά του σε όποιον το επιθυμεί, με την ελπίδα ότι η πόλη του θα μπει επιτέλους στον χάρτη και θα αποκτήσει κάποια έσοδα.
Ουγγαρία: Δήμαρχος νοικιάζει το χωριό και το αξίωμά τουΈναντι 210.000 φιορινιών (περίπου 700 ευρώ) ημερησίως, οι "ενοικιαστές" θα μπορούν να χρησιμοποιούν όλες τις εγκαταστάσεις του γραφικού αλλά σχεδόν έρημου από κατοίκους χωριού Μέγκιερ. Στο χωριό, που απέχει 180 χιλιόμετρα νοτιοδυτικά της Βουδαπέστης, ζουν σήμερα μόνο 18 άνθρωποι.Σύμφωνα με την αγγελία που ανάρτησε ο δήμαρχος στο διαδίκτυο, οι ενοικιαστές θα έχουν στη διάθεσή τους και τους τέσσερις δρόμους του χωριού —οι δύο είναι ασφαλτοστρωμένοι— το γραφείο του δημάρχου, το πολιτιστικό κέντρο, τη στάση του λεωφορείου και επτά επιπλωμένα σπίτια "σε χωριάτικο στυλ".

Σώθηκε από την κατάρρευση η Παναγία Μελανδρύνα στην Κερύνεια


Η άριστη συνεργασία και συναντίληψη των μελών, Ελληνοκυπρίων και Τουρκοκυπρίων, της Μεικτής Επιτροπής για την Πολιτιστική Κληρονομιά (ΜΕΠΚ), η βοήθεια του Προγράμματος Ανάπτυξης των Ηνωμένων Εθνών για το Μέλλον (UNDP-PFF) και η εξ ολοκλήρου χρηματοδότηση με 137.000 ευρώ από την Ευρωπαϊκή Ένωση διέσωσαν από την κατάρρευση ένα σημαντικό μνημείο, την εκκλησία της Παναγίας της Μελανδρύνας (14ος- 15ος αιώνας), που βρίσκεται μεταξύ των χωριών Άγιος Αμβρόσιος και Καλογραία, στην επαρχία Κερύνειας.Το UNDP-PFF οργάνωσε σήμερα επίσκεψη δημοσιογράφων στην εκκλησία, στην οποία, με βάση το κονδύλι που χορηγήθηκε, έγιναν σε αυτή την φάση μόνο επείγοντα έργα διάσωσης, ενώ σε επόμενη φάση μπορεί να γίνουν περαιτέρω έργα.

Ξυδάκης για το Μέγαρο Μουσικής: Το ελληνικό κράτος πρέπει να πληρώσει στιγμές μεγαλομανίας του παρελθόντος

Επαναφορά της ενιαίας τιμής του βιβλίου και σκέψεις για πιθανή αυτονόμηση του ΕΚΕΒΙ και άμεση παραλαβή του κτιρίου του Εθνικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης σε έναν-δύο μήνες για να ακολουθήσουν σύντομα τα εγκαίνιά του, είναι στις βασικές προτεραιότητες του αναπληρωτή υπουργού πολιτισμού Νίκου Ξυδάκη. Σημαντική είναι και η τοποθέτηση νέων διοικήσεων στους εποπτευόμενους οργανισμούς του ΥΠΠΟ, αλλά και η "βαθιά αναμόρφωση του Ταμείου Αρχαιολογικών Πόρων(ΤΑΠ) ως εν δυνάμει «αιμοδότη» αναπτυξιακού έργου του ΥΠΠΟ μαζί με τις όλο και πιο μειωμένες επιδοτήσεις του ΕΣΠΑ για τον πολιτισμό". Όπως σημείωσε ο κ. Ξυδάκης σε σημερινή του συνάντηση με τους δημοσιογράφους, τα ελάχιστα έσοδα του ΥΠΠΟ «συντηρούν τρέχουσες εργασίες και προέρχονται από το "ταπεινωμένο" δημοσιονομικό πρόγραμμα επενδύσεων».